اجماع جهانیان علیه جانیان

جنایت اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه و حمله به بیمارستان المعمدانی و نسل‌کشی غیرنظامیان در این منطقه، واکنش‌هایی را در سراسر جهان به همراه داشت و همه یک‌صدا این جنایات را محکوم کردند.

علاوه بر این، شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم غزه و در محکومیت این جنایت در کشورهای مختلف بودیم. در اردن، مردم این کشور ضمن تظاهرات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان، تلاش کردند این مکان را به آتش بکشند . هزاران نفر از مردم ترکیه با حضور در مقابل پایگاه نظامی آمریکا، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. در بغداد هم مردم در میدان التحریر تجمع کرده و سپس به سمت سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز به راه افتادند. مردم مراکش نیز تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان پارلمان این کشور در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه توسط ارتش جنایتکار اسرائیل برگزار کردند. اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی به کانادا هم رسید. در همین زمینه تظاهراتی در شهر ویندزور کانادا نزدیک مرز با آمریکا در محکومیت کشتار رژیم اسرائیل در بیمارستان غزه برگزار شد. «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای حمایت از فلسطینیان، تأکید کرد: محاصره غزه باید برداشته شود. وزارت خارجه مصر، قطر، سوریه، افغانستان، پاکستان و ونزوئلا نیز این جنایت را محکوم کرده‌اند.  

 

 


«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه هم حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه را جنایت جنگی خواند و گفت مسئولیت آن بر عهده آمریکاست. همچنین وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: خواستار تلاش برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی هستیم. شورای جهانی کلیساها با صدور بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان جنایت بیمارستان المعمدانی شد. در آمریکا نیز مخالفان جنگ با برگزاری راهپیمایی مقابل کاخ‌سفید، خواستار توقف حمایت بایدن از نتانیاهو شدند. 

 


تعدادی از زنان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و عضو گروه اسکواد 
(جوخه در آمریکا) رژیم صهیونیستی را به دلیل حمله به بیمارستان المعمدانی محکوم کرده و خواستار برقراری آتش‌بس از بایدن شدند. اتحادیه اروپا و کشورهای این قاره که از حامیان مهم رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌روند، ازجمله انگلیس، فرانسه، سوئیس و ایتالیا به ابراز نگرانی درباره کشتار فلسطینی‌ها در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستانی در نوار غزه بسنده کردند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

نمایش‌های میدانی جنبه فرهنگی کنگره‌های شهدا را تقویت می‌کنند

تاوان بی‌تحرکی دوران جوانی را تا آخر عمر باید پس بدهیم

0 دیدگاه

    ارسال دیدگاه